× Motor Şanzıman Mekanik

Yağ Sıcaklık Müşürü Seçimi

10 yıl 11 ay önce #663 Yazan: İRİ
Yağ Sıcaklık Müşürü Seçimi, İRİ tarafından oluşturuldu
Sizce hangi tip daha net ölçüm sağlar ve kullanışlıdır?

Yağ tapasına takılan tip: www.ebay.com/itm/VDO-300F-Oil-Temp-Sende...&hash=item2560c60ad7

T adaptöre takılan tip: www.ebay.com/itm/VDO-Sender-300F-Oil-Tem...&hash=item2c5a60d21a

Kartere takılan tip: www.ebay.com/itm/VDO-Oil-Temp-Sender-Oil...&hash=item2560c5dbd1

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 11 ay önce #664 Yazan: VosVos
VosVos tarafından Yağ Sıcaklık Müşürü Seçimi konusunda yanıtlandı
Merhaba,
Ben T adaptöre takılan tipi kullanıyorum.Uzun yolda 80 i geçmedi ölçüm değeri :) VDO gösterge ve VDO müşür....
Çok bir fark olacağını sanmıyorum aralarında.Yağ tapasına takılan dediğin yağ müşürünün olduğu yer mi? T adaptörde orada zaten.
Araç yüksek ise kartelde de kullanılabilir...

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 11 ay önce #665 Yazan: İRİ
İRİ tarafından Yağ Sıcaklık Müşürü Seçimi konusunda yanıtlandı
Tapaya diş açılıp takılıyor diye biliyorum. Yaygın olarak da kullanılan T adaptör tipi. Tapanın riski vosvosun altını vurduğumuzda hasar görmesi. Satıcıya da önerisin sordum zaten. Ona göre siparişi vereceğim.
80 santigrat çok düşük değil mi havasoğutmalı araçlar için?

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 11 ay önce #668 Yazan: VosVos
VosVos tarafından Yağ Sıcaklık Müşürü Seçimi konusunda yanıtlandı
Tapa dediğiniz karter mi oluyor?
Evet düşük.120 derecelere çıktığını duyarak 150 derecelik saat ve müşür almıştım.80 derece gösterdiğinde yağ ölçüm çubuğuna yada müşürünü sadece 2-3 saniye tutabiliyorum.80 dereceden fazla gibi ama tam emin değilim.Çok da uzun yol yapmadım şehir içi 15km gibi bir yol yaptım.

Termostat yok aracımda...Ciddi anlamda termostat takmayı düşünür oldum :) Birde yağ tazyik sibobu devamlı yağı soğutmaya gönderiyor olabilir açıkcası.Biz sadece takıyoruz yurt dışında yayın ölçülerine göre sertliğine göre düzenliyorlar ve farklı bir bilya sistemi takıyorlar...

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 11 ay önce #669 Yazan: İRİ
İRİ tarafından Yağ Sıcaklık Müşürü Seçimi konusunda yanıtlandı
Yağı tahliye ettiğimiz kapağa.
Ağırlıklı olarak uzun yol kullandığım için bu göstergeler benim için hayati. Konu dışı bir sorum var: Bizim yağ radyatörlerinde termostat var mı?
Şu kullanıcı(lar) teşekkür etti: VosVos

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 11 ay önce #670 Yazan: VosVos
VosVos tarafından Yağ Sıcaklık Müşürü Seçimi konusunda yanıtlandı
Yağı tahliye ettiğimiz yer karter tapası yani 1. ve 3.linkteki ürünler aynı yere takılıyor anladığım kadarı ile.

Aslında vosvos hararet yaptığı zaman yağ basıncı düşüyor.İlla ki yağ lambasından anlaşılıyor ancak gene de bu göstergeleri(yağ basınç ve yağ hararet) imkanı olan herkes takmalı.

Yağ radyatörlerinde termostat yok ancak şöyle bir sistem var;



Burada ki sistem şu şekilde çalışıyor.Eğer yağ soğuk ve kalın ise basınç fazla olduğundan 1 numaralı valf açılıyor.Böylelikle yağ, yağ radyatörüne gitmeden bloğun içinde gezmeye başlıyor.Yağ incelip ısındığında basınç düşüyor ve bu sefer valf kapanıyor.Böylelikle yağ, yağ radyatörüne giderek soğuyup dolaşımına başlıyor.

2 numaralı valf ise yeni modeller de bulunuyor.Eğer yağ yeteri kadar soğuyup basıncı artmadı ise valf kapalı kalarak bloktaki yağın soğumasını sağlıyor...Açılması ile birlikte soğuyan yağ kartele akıyor.

Motor toplarken bu valflerin yay uzunlukları ve dirençleri ölçülmüyor.Çoğu site de tartışılan bir konu ancak kesin bir bilgi verilemiyor ölçüler hakkında.Şöyle bir şema var ancak doğrulu hakkında emin değilim.



Onun yerine birisi bu valfleri değiştirerek yeniden tasarlayıp üretmiş.Bir müddet yüksek süratten sonra bazı vosvoslar da yağ lambası yanar(Eski bloğumda da bu şekilde idi) bu sorunu bu valfi alarak çözdüklerini dile getirmişler.
İncelemek için;
www.headflowmasters.com/vw-oil-pressure-...dy.html#.UX-sZrXKG6V
Ek dosyalar:
Şu kullanıcı(lar) teşekkür etti: İRİ

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 11 ay önce #682 Yazan: İRİ
İRİ tarafından Yağ Sıcaklık Müşürü Seçimi konusunda yanıtlandı
Satıcı geri dönüş yaptı. "Drain plate" tipinin montajının çok kolay olduğunu söyledi. Diş açtırmaya da gerek yok sanırım. Sadece yağı boşaltmak gerekecek. "T" tipin de genelde basınç ve sıcak müşürünü birlikte kullananların tercihi olduğunu söyledi.

Çoğu ustanın motor toplarken radyatördeki mekanizmayı kontrol ettiğini, bildiğini sanmıyorum. Göstergeler geldikten sonra, duruma göre radyatördeki bu yay için bir müdahale yapılabilir.

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

10 yıl 9 ay önce #786 Yazan: atakan77
atakan77 tarafından Yağ Sıcaklık Müşürü Seçimi konusunda yanıtlandı
Yağ tapasına takılan müşür sanırım bu şekilde oluyor.

Yağ tayzik subabı

Ek dosyası:

free upload

Lütfen sohbete katılmak için Giriş ya da Hesap açın.

Geliştiren: Kunena forum